Veelgestelde vragen

Waarom zie ik geen officiële LEGO® afbeeldingen?

Wij respecteren de auteursrechten en handelsmerken van de LEGO® groep. Zo volgen wij de Fair Play regels zoals hier beschreven. LEGO® is een handelsmerk van de bedrijven van de LEGO® Groep. Deze website wordt niet door de LEGO® Groep gesteund, geautoriseerd of goedgekeurd. Al onze sets, blokjes en bouwinstructies zijn officiële LEGO® producten.

Wat als ik er een blokje ontbreekt bij ontvangst? 

Laat het ons weten via het bijgevoegd formulier. Indien het steentje onmisbaar is laat het ons weten via info@blokjeshuren.be. Samen zoeken we dan een oplossing. 

Verhuren en verzenden jullie naar Nederland?

Ja, we rekenen 15€ verzendkosten naar Nederland

Wat als ik een blokje verlies?

Laat ons weten welk blokje je verloren bent. We aanvaarden tot 4 verloren 1×1 blokjes. Voor grotere blokjes zijn we genoodzaakt de waarborg aan te spreken.

Kan ik mijn gehuurde set verlengen?

Dat is mogelijk indien de set nog niet verhuurd is. Contacteer ons via info@blokjeshuren.be

Kan ik mijn gehuurde set afhalen?

Dat is mogelijk na afspraak. Duid dit zo aan in je bestelling en we nemen contact met je op. Afhalen gebeurt steeds in Lommel (B).

Waarom betaal ik een waarborg?

We aanvaarden tot 4 verloren 1×1 blokjes. Voor verlies van grotere of zeldzame blokjes zijn we genoodzaakt een waarborg te vragen.

Wanneer moet ik mijn set terugsturen?

Je moet je set ten laatste terugsturen op de laatste dag van je huurperiode.

Vanaf wanneer begint mijn huurperiode?

De huurperiode start de dag na verzending. Blokjeshuren.be is niet verantwoordelijk voor een laattijdige levering van de bezorgdienst. Wij krijgen bericht wanneer je set afgeleverd is.

Hoelang duurt het om een set te bouwen?

Van één week tot wel drie weken voor grootste set. Een bouwtijd van wel twintig uur is mogelijk met een set van enkele duizenden blokjes. Vergeet ook niet tijd te voorzien om je set weer af te breken, in te pakken en te verzenden. Daarom raden we aan om steeds minstens twee weken te huren.

Moet ik mijn set zelf afbreken?

Ja, je set zou niet meer in de koffer passen. Ook zorgt dit ervoor dat de blokjes weer mooi gesorteerd zijn en kunnen wij de set weer sneller aanbieden. 

Verkopen jullie ook LEGO® sets?

Het is mogelijk dat we bepaalde sets na een aantal verhuurperiodes verkopen aan een gereduceerde prijs. Kijk daarom regelmatig www.blokjeshuren.be.

Wat zijn de maatregelen rond COVID-19?

Natuurlijk reinigen we elke set die terugkomt. Een uitzondering hierop zijn de papieren bouwinstructies. Deze kan je ook online raadplegen. 

Ook zijn er minstens 5 dagen tussen de verhuur van de verschillende sets. Bij afhalen dragen we steeds een mondmasker en houden we afstand.

Kan ik een set bestellen voor iemand anders?

Je kan enkel sets bestellen onder je eigen lidmaatschap. We versturen enkel naar het adres gelinkt aan je lidmaatschap. Indien je iemand anders de set wil laten bouwen valt dit volledig onder je eigen verantwoordelijkheid.

Wat als ik een set te laat terugstuur?

We rekenen je de begonnen week aan en daarbij een schadevergoeding van 5€ per dag.

Wat als ik een set niet retourneer?

We geven in dat geval opdracht om deze set met schadevergoeding terug te vorderen via een incassobureau. Dit zou je zeker meer kosten dan de set aan te kopen.

Waarom is er geen BTW op mijn factuur?

De vrijstellingsregeling van belasting kan worden toegepast door de kleine ondernemingen die leveringen van goederen of dienstverrichtingen doen die bedoeld zijn in het Btw-Wetboek. Zij mogen ook geen btw in rekening brengen aan hun klanten voor de handelingen die ze verrichten (levering van goederen of dienstverrichtingen) en zij moeten derhalve geen btw storten aan de Schatkist.